Definisi Fungsi Feedburner

on 23 Aug 2011

Definisi fungsi feedbuner ok. Aku nak buat artikel rivew definisi fungsi feedburner di mana manfaatnya buat pembaca dan blogger itu sendiri.

Feedburner.Google.com adalah satu medium perantaraan terkenal diantara blogger dan 'pembaca blog' saling berhubung. Sila masukkan email korang kat bawah untuk tidak terlepas setiap update blog ini.


Artikel ForBlogger bermanfaat? Dengan memasukan alamat email dibawah ini, bererti anda akan dapat kiriman artikel terbaru dari forblogger.net di inbox anda:

Fungsi Feedburner untuk Pembaca

Sekiranya pengunjung memasukkan alamat email pada borang di atas dari sesebuah blog. Setiap kali 'blog itu' update artikel baru - Maka akan sampai satu salinan lengkap yang serupa dengan artikel tersebut ke email yang dimasukkan pengunjung tadi.

  • Ianya pecuma 100%
  • Terpelihara dari spam
  • Bukan autoresponder yang akan hari-hari memenuhkan inbox email dengan brandling.
  • Hanya akan menghantar artikel terbaru blog ke email ( tanpa tokok tambah ).

Cara daftar email

1. Masukkan alamat email di form feedbuner seperti kat atas tu.

2. Akan pop-up satu window. Masukkan abjad anti spammer.

3. Check inbox email dan klik link pengesahan di situ (bagi memastikan email di masukkan tadi memang milik korang).

Dengan tiga langkah itu barulah email 'pengunjung' tadi akan aktif. Seterusnya alert setiap artikel terbaru yang di update.



Riview Fungsi feedburner untuk blogger

1. Feedburner adalah medium percuma untuk blogger dan pengunjung itu sentiasa berhubung secara tidak langsung (selalunya silent reader).

2. Ianya tidak seperti autoresponder - Blogger tidak perlu menaip apa-apa pada pada akaun feedburner itu untuk menhantar sesuatu pada pengunjung. Feed serupa dengan artikel akan sendirinya menghantar ke email.

3. Feedburner boleh auto feed ke twitter, facebook dan akaun sosial lain agar follower dan friendlist pun boleh alert artikel baru kita. Tanpa kita update akaun sosial tu (nanti aku buat entri pasal ni).

4. Dari feedburner kita boleh pasang iklan adsense milik sendiri seperti aku aku dah bagitau kat entri [ kelebihan adsense ] ni. big grin

Semoga jelas akan fungsi feedburner ni jelas dan dapat di manfaatkan pembaca blog dan blogger lain.
Ranking: 5

{ 0 comment... read them below or add one }

Post a Comment