Blogwalking Aku Seorang Blogger

on 16 Jul 2011

Klik sini
Apakah harus aku buat ni? Macam biasa la, kalo tak tahu nak buat apa. aku terjah blog follower komen sana sini entri kengkawan. Sedang aku membuka reading site dari draft.blogger.com [cantik dah skang, macam fb pon ada] untuk tengok entri baru yg update oleh follower blog lama aku tu [blog ni baru 4 follower] aku tgk cik Pop ada update status nak belanja lolipop pada semua follower blog dia.surprise  Eh eh silap silap. Sebenarnya dia buat segmen daa confused . Segmen rapatkan jurang silaturahim dengan entri blog. Aku suka !

Antara syarat dia, dalam entri khas ni korang kena mention 3 orang kawan blogger. Ok senang cerita korang klik je pic kat atas tu untuk terus sertai segmen tu.

Segmen ini sesuai untuk
  • Seorang blogger yang nak update status tp tiada idea sebab idea tersangkut kat bingkai awan, atau yang penat dan x larat nak mengumpul sumber untuk di update. 
  • Seorang blogger yang nak ada kawan 'pure' sesama blogger.
  • Seorang blogger yang suka tinggalkan jejak blogwalking untuk mendapat trafik ke blog.
  • Seorang blogger yang nak blog dia di promosikan.
Ini salah satu cara blogwalking yang berkesan k. Boleh dapat kawan blogger, apa kata mention la sesape yg dah jadi follower, masih aktif update status tp tak bertegur sapa dengan kita. Bukan sekadar follower , tp jadilah sahabat sejati dalam hari-hari berblogging.

By the way aku invite 3 kawan  blogger yang menjadi followe awal aku ni. Kalo nak join, go on. Tak nak takpe go ahead oh go on. Blog dorang kat bawah ni. Lets check it out . .

1. Blog AdamHaiqal89.com - Kenapa 89? sebab dia lahir tahun 89 lah kot. Umur adik aku ni. Walaubagaimana pun usia dia, itu tidak membataskan dalam dunia blogging kan. Bergantung pada kreativiti seseorang tu. Lebih senang korang klik je link tu dan pergi blog dia untuk lebih jelas tentang dia. Mana tau dia bagi sket cek Nuffnang , dia ada banyak cek dari nuffnang tu

2. Blog orangmuo.com - Dia orang muar k. Haa blogger yang ni aku perasan dia rajin blog walking dan menggunakan kata-kata yang sopan masa tengah terjah blog orang. Korang gi terjah blog dia tengok insyaallah nanti hari-hari dia datang blog korang tambah trafik.

4. Blog Mied91.blogspot.com - Haa ni salah satunya blog seorang aweks. Setahu aku dia ni tak suka durian. Cium bau durian pon x bleh apatah lagi nak jamah. Nanti dia ada suami hantu durian baru tau, Apa pon tak boleh. haha, singgah blog dia sebab banyak aweks kat sana. Cepat-cepat!

5. Bloggermenjerit.blogspot.com - Blog ni korang sume wajib pergi. Tak kira ibu-ibu bapak-bapak adik abang sume. Sebab korang dapat duit dengan menyertai kontest blogger mudah. Hadiah dia tunai sebanyak RM200 berserta pakej lain. Nak dalam RM600 juga lah kalo di gabung kan. Korang klik link dia.

Semoga aku jadi seorang blogger yang ramai sahabat blogger 'sahabat pure blogger'. Aku cuba rajin-rajin terjah entri baru korang dan komen-komen agar silaturahim tak putus. 

Aku seorang blogger

Related : Aku seorang blogger, cara blogwalking berkesan, Kontest Blogger 2011
Ranking: 5

{ 1 comment... read them below or add one }

Unknown said...

orite...bagus jugak entry ni pasal blogwalking....tambah tips camne nak blogwalking yang berkesan


10 November 2012 at 14:59

Post a Comment