Cara Buat Backlink Berkualiti Hubpages

on 26 Oct 2011

Cara buat backlink berkualiti dengan hubpages ok? Mungkin untuk menambahkan link building laman utama blog atau menaikkan entri di posisi engine carian google dengan satu-satu keyword tertentu.

Apa yang pastinya ianya akan di perlukan sekiranya kehendak dan kepentingan tinggi, sebagai contoh menyertai contest seo, menjual ebook, atau untuk pagerank blog dalam jangka masa tertentu. Sudah pastinya perlukan backlink berkualiti untuk merebut posisi baik di search engine google yang penuh saingan itu.

Okay ini sebenarnya aku ilhamkan dari pengalaman sendiri menyertai contest seo aku anak malaysia merdeka yang lepas dengan domain yang betul-betul baru tukar masa tu. Semoga sedikit membantu bagi mereka yang ada target tertentu dengan sedikit dorongan site hubpages yang terkenal susah dapatkan backlink di kalangan melayu dan indonesia ini. Namun itu bukan alasan dan mudah je dapatkan backlink yang agak berkualiti dengan hubpages.

Tips Dapat Backlink Dari Hubpages

1. Peraturan Web 2.0 Hugpages
2. Tentang Web 2.0 Hubpages
3. Suggestion dapatkan backlink dari hubpages

Peraturan Web 2.0 Hubpages

1. Hubpages hanya akan approved artikel bahasa english.
2. Tidak boleh membuat link lebih dari 2 dalam satu artikel (akan di delete).
3. Entri berkualiti dan bukan copy paste.
4. Panjangkan sedikit artikel (artikel terlalu pendek tak lepas).

Tentang Web 2.0  Hubpages

1. Backlink dari hubapges nofollow (Fungsi backlink nofollow dalam index seo).
2. Pagerank Hubpages tinggi — PR6.
3. Jika pandai bermain keyword ketika membuat artikel di hubpages, senang-senang dapat    1st page google.com atau google.com.my (sebab pagerank).

Suggestion Dapatkan Backlink Dari Hubpages

Bagi blog kita yang menggunkan keyowrd target di search engine dengan bahasa melayu atau indonesia, sudah tentu lebih berkesan dengan menggunakan keyword melayu / indonesia di hubpages bukan? Namun malangnya hubpages hanya akan approved bahasa english. Itu bukan halangan. Disini aku bagi suggestion untuk mudah di fahami, klik sahaja sample itu :-

Sample : Aku Anak Malaysia Merdeka On Hubpages

Tool : Ackuna dan google translator sepenuhnya (sebab kurang fasih bahasa english laughing).

Tips : Pada tajuk artikel pastikan ada satu perkataan bahasa english.

Tips 2 : Pada artikel jadikan keyword yang menjadi target itu tepat, maybe bahasa melayu atau indonesia, selebihnya bahasa english ( tunggang langgang pun bukan masalah ).

Nota : 
Walaupun backlink dari hubpages nofollow, namun memandangkan site ini sangat bagus dan serasi dengan google (juga memiliki pagerank tinggi), ianya tetap memberikan link popularity yang baik untuk seo. Ianya mampu mengganjakkan kedudukan artikel kita di posisi yang lebih baik kat SERP google.

Apa pun peraturan mereka, tetap banyak di laksanakan oleh robot dan kita boleh memanipulasikan dengan pelbagai teknik.

Semoga artikel cara nak buat backlink yang berkualiti dengan web 2.0 hubpages ini sedikit sebanyak memperkukuhkan link popularity blog masing-masing.
Ranking: 5

{ 1 comment... read them below or add one }

cahaya inspirasi said...

Kebetulan saya lagi cari-cari artikel tentang hubpages dan menemukan blog ini. Terimakasih infonya


16 February 2012 at 20:40

Post a Comment