Kelebihan Google Plus 1

on 28 Oct 2011

Kelebihan google plus 1 perasan? haha aku pun baru je aktif kat google plus bila ada beberapa orang member blogger jadi friend aku kat circle. Memang sangat berkelebihan google plus +1 ni pada aku sebab beberapa faktor.



Kelebihan Google Plus 1


on Google Plus 1
Klik button di atas untuk add aku di Google Plus.


Loading ringan - Loading google plus 1 ringan berbanding facebook dan twitter. Memang selesa abis.

Mudah dan user friendly - Pada awalnya aku register google plus 1, rasa macam susah nak guna je berbanding facebook. Tapi selepas aku try godek dalam tak sampai sejam add kawan-kawan lain yang aktif, ternyata senang nak update status. Selain itu tampilanya lebih elegent.

Connect - Dengan log in google plus 1, automatik lah kita boleh masuk akaun picasa album, youtube, email, blog (blogspot) tanpa perlu log in lagi sebab semua tu milik google dan connect dari gmail.

Update Status - Dari stream home (timeline utama) kita boleh update status normal seperti facebook. Malah ianya automatik di hubungkan dengan youtube (video) dan ada aplikasi untuk connect dengan phone jika nak upload gambar phone. Manakala nak share link pun senang dan laju.

Button Plus 1 - Button Plus 1 yang ada di blog kita dan di laman social google plus boleh aku katakan ibarat like facebook.

Share - Terdapat button share dari sana. Kita boleh share status kawan-kawan lain. Maybe video yang best, gambar lucu dan lainnya.

Gambar - Upload gambar pun laju loading berbanding facebook. Bagi gambar, google plus 1 menggunakan picasa album. Bermakna kita upload je gambar, ianya akan masuk dalam picasa album. Tidak perlu risau, picasa album dah ada dan di gabungkan di dalam google plus. Blogspot pun pakai picasa.

Friend dan circle - Dari circle kita boleh add friend dengan klik je. Lebih cepat dan view banyak suggestion. Malah klik je add x sampai 1 saat (lol) akan pop up view kecik tuk nak masukkan dalam kategori family ke, work ke, friend ke, blogger or lainnya.

Game directory - Jika kat facebook tidak kurangnya user yang fanatik bermain game. Di sini juga ada game diectory. Walaupun senarai aplication game masih belum banyak, aku percaya akan wujud beribu jenis game beberapa skala masa kelak.

Chat - Chat di google plus 1 sangat awesome. Dimana kita boleh chat biasa, create group chat (chat ramai-ramai huhahuha la), dan  video chat.

Site - Seperti mana friendster punya site web 2.0, kita boleh create site version google juga yang boleh di hubungkan dengan google plus 1.

Banyak lagi Tentang Google Plus 1

Banyak lagi kot yang aku tak sebut dan akan menyusul akan datang. Lagi pun sememangnya kelebihan google ada banyak aplikasi berguna dan kini  laman social google plus 1.
Ranking: 5

{ 0 comment... read them below or add one }

Post a Comment