Google Pagerank Update 2012

on 8 Feb 2012


Google Pagerank Update 2012
Google pagerank update 2012 kan? Mula nampak semalam kat entri mohd isa bagi tau google dah update pun pagerank pertama tuk 2012 ni. Aku  pun check la then tengok takde perubahan pada blog ini.

Mungkin tak update lagi kot, tapi bila check single post blog dengan cara yang aku pernah tunjuk di entri backlink comment dofollow high PR ni, banyak dah entri single post baru aku yang mendapat pagerank 3-2 1 dan kekal 0 pun ada. So sah memang google PR dah update. So bagaimana perform blog anda kali ini?

Apa-pa hal biasanya orang akan ambil tahu pagerank homepage blog kan? ye la homepage tu lagi penting. But pagerank single post tu lagi membantu sebenarnya kalo dari sudut comment (sebab kat homepage kita tak boleh tumpang popularity backlink tu dengan comment - dah tentu laman utama tak boleh tinggalkan comment).

Anyway syukur juga lah PR blog ini still PR4. Nak harap naik memang mustahil kot, rasanya member rapat aku tahu lama aku tak aktif di blog forblogger sejak 2-3 bulan ini atas sebab tak dapat di elakkan. So biar aku ulas sikit tentang google pagerank update 2012 ni.


Jadual Update Google Pagerank 2012

Bagi yang nak tahu teori atau ramalan jadual update google pagerank. Boleh dapatkan artikel penuh di link Jadual update google pagerank 2012 di atas (font warna biru tu). dan sedikit snippet aku paste di sini dari blog mohd isa :


Update Google pagerank mayor-1 : 30 Januari – 2 Februari 2012
Update Google pagerank mayor-2 : 30 Jun – 2 Julai 2012
Update Google pagerank mayor-3 : 30 September – 2 Oktober 2012
Update Google pagerank mayor-4 : 31 Disember – 3 Januari 2013


Pagerank Single Post Update

Pagerank single post aku sebelum ini dah memang ada yang naik dan dah pernah aku hurai di entri pagerank blog naik PR0-PR4 ni. bagaimana pula dengan update PR kali ini untuk single post yang baru publish di forblogger?


Single post yang baru publish

1. Pagerank Blog Naik PR0-PR4 (PR2)
2. Backlink Tool (PR1)
3. Perubahan Produk Google (PR2)
4. Backlink Comment Dofollow High PR (PR2)
5. Heading Tags SEO (PR2)
6. Blogger Features Update (PR2)
7. Goodbye List Google Service (PR2)
8. Thesis For Blogspot - Template SEO Friendly (PR2)
9. Template Google Snippet Set Up (PR2)
10. FB Comment Box For Blogger (PR2)
11. The Best Blog In Malaysia - Award (PR2)

Boleh lah sedut pagerank ni dengan backlink comment di entri-entri baru publish dan update ni kalo nak. Mana lah tahu nak  naikkan artikel di SERP google ke atau pagerank blog mungkin. Untuk bisnes atau sebagainya memang lebih PRO dengan SEO (Search Engine Optimization). Terdapat juga entri-entri lama di blog ini yang memiliki lebih dari PR2 (pandai-pandai cari sebab tutorial dah di sediakan hahaha).

Pagerank Blog Naik

Ini pula perubahan pagerank blog lain yang aku tak rahsiakan milik aku (haha). Dan sebenarnya 2 blog di bawah ini hanylah blog demo untuk template sahaja . Di mana aku tidak memberikan komitmen untuk jenguk, link building mahupun update. Cuma di biarkan sahaja dengan setting yang telah di buat tanpa backlink.

Thesis For Blogspot

Thesis for blogspot ok? ianya template themes thesis for blogspot juga blogger minimal, simple, clean juga SEO friendly.

Di atas itu adalah description blog ini (haha). Tak sangka alahai blog ini pun naik juga PR2 walaupun demo.

Template Mesra SEO

Blog Template mesra SEO ini pun salah satu blog pelik yang terbiar dan hanya demo tapi pagerank naik dalam masa 2 minggu. Sungguh lain kan. Dari beberapa blog ini boleh aku katakan, setting template dan SEO On Page ternyata memainkan peranan dengan google dan indexnya.
Related Post : Maksud dan Fungsi Pagerank
So panjang dan entri google pagerank update 2012 ni. Semoga member blogger, webmaster, writer mahupun IM yang di kenali akan perform dengan lebih senang dan baik di google dengan adanya sedikit bantuan pagerank.
Ranking: 5

{ 0 comment... read them below or add one }

Post a Comment