Author

on 26 Aug 2011

Hi nama sebenar aku Shahrul Hasanal dan dalam dunia blogging lebih selesa gelar diri sebagai Shah Blogger.

Aku mula blogging atas dasar mencuba menjadi blogger dan tanpa hala tuju. Kemudiannya skala masa merubah keinginan aku untuk blogging sambil menikmati benefit sampingan — hinggalah aku berjinak dengan google adsense. Dan kini aku mula membuat blog yang berdomainkan forblogger.net ini untuk berkongsikan apa jua yang aku rasa berguna untuk blogger lain.

Memandangkan masa mematangkan aku, ternyata seo sangat berguna untuk para blogger yang mempunyai hala tuju dalam blogging. Sekiranya korang belum sedar — insyaallah dalam satu skala masa kelak, korang akan lebih matang dalam arena blogging — pasti akan sedar betapa pentingnya seo untuk mereka yang mempunyai hala tuju. Betapa seronoknya seo.

Dengan harapan blog forblogger.net ini menjada sumber rujukan seo blogger dari artikel-artikel aku yang tidak seberapa.

Tentang Aku

Kerjaya aku di alam realiti adalah seorang drifter tempatan. Selebihnya rutin harian aku selain pergi ke workshop, pergi track, jumpa kawan, bisnes part kereta, Internet lah tempat aku meluangkan masa. SEO lah tempat aku bermanja.

Persahabatan

Persahabatan itu sangat bagus. Tanpa sahabat kita boleh jammed. So jaga lah sahabat dengan hati yang luhur.

Tagline

Memusuhi dan iri hati pada rakan lain ibarat musuhi diri sendiri dengan bayang-bayang yang hitam berarak di benakmu, nescaya sangat buruk kelihatan. Hatta — mari kita berkawan seakrab mungkin.

Tentang Blog

Platform

Platform adalah blogger.com menjadi pilihan di sini agar aku boleh kaji sejauh mana ianya boleh max dalam seo.

Domain

Untuk Domain forblogger.net yang di kuasakan oleh syarikat netkl telah wujud sejak 02/09/2011 hingga sekarang.

Alexa

For detail click button alexa tersebut. Sangat di alukan untuk memberikan review dan apa jua coretan di sana (sila maklumkan pada ruangan komen jika berbuat demikian).

Misi dan Visi

forblogger.net hanya tempat aku melepaskan aktiviti riadah aku untuk melayan hobi dengan kajian-kajian search engine, algoritma, Search Engine Optimization, tool seo dan kemudian di kongsikan pada rakan. Dalam masa yang sama ingin mewujudkan hubungan silaturahim sesama blogger lain di samping berkongsi (semoga menjadi ibadah). Forblogger.net juga  ada misi dari skala-skala tertentu yang akan hadir setiap kali aku membuka mata selepas tidur.

Get connect and get update with forblogger

Facbook and comunication : Belajar seo on facebook
Twiiter : @shahblogger
Ranking: 5

{ 0 comment... read them below or add one }

Post a Comment