Cara Apply Adsense

on 17 Aug 2011

Seterusnya Cara Apply Adsense selepas semalam menggulung hujah di entri kelebihan adsense ini. Entah lah, alang-alang dah membuka intro kan, biar lah habiskan hingga ke melodi terakhir.


Sebenarnya ramai juga dah kawan-kawan teringin nak buat dan cuba beralih arah ke Adsense. Tapi tidak tahu cara apply akaun adsense dan ada juga yang tahu tapi tidak berjaya. Pada yang tidak berjaya tu aku tak tahu di mana kesilapan dan cara apakah yang di gunakan.

Aku nak cerita sangat cara dia pun susah, sebab aku buat akaun adsense ni pun dah nak genap 3 tahun dah. Serius aku tak ingat aku buat dengan cara yang mana. Tapi yang pastinya, antara cara di bawah ni :-

1. Create akaun ni guna platform blog blogger.com . Tapi sebelum itu pastikan :-

  • Entri bukan copy paste.
  • Keyword-keyword yang bermakna.
  • Blog kelihatan aktif ( tulis lah 9-10 entri dulu ).
  • Ada orang kata kena blog bahasa english ( ni aku tak ingat ni. Sebab masa apply tu, adsense first aku pasang di blog bahasa melayu ).
  • Kemudian Apply dari akaun blogspot tu. Contoh tengok bawah :-


    2. Gunakan platform Docstoc.com sebagai umpan mendapat akaun adsense.
    • Register tuk dapat akaun Dostoc.
    • Lengkapkan segala butiran yang di perlukan semasa register.
    • Log in ke dostoc dan nampakkan yang korang betul-betul aktif dengan dostoc tu dengan isi segala butiran yang tidak lengkap.
    • Dalam tempoh 2 hari cam tu nampakkan yang korang agak aktif dengan dostoc tu. Dengan upload lah something there.
    • Insyaallah lulus permohonan berkerja sebagai pengiklan adsense bersama syarikat Google.com nanti.
    Antara dua di atas ni, aku sarankan buat di "Cara Apply Adsense" yang dengan dostoc tu dulu.  Untuk tutorial jelas, dengan dostoc ni, boleh klik link [Make Google Adsense Account With Dostoc].

    Harap membantu pada yang ingin memiliki akaun adsense tapi belum berjaya. Boleh sebarkan entri ni. 
    Ranking: 5

    { 0 comment... read them below or add one }

    Post a Comment