Kad Raya Pos Malaysia Merundum

on 4 Aug 2011

Sumber berita malam tadi :  Permintaan servis hantar kad raya dari seluruh Malaysia merundum jatuh tahun ini.

Oleh yang demikian Pos Malaysia menawarkan kadar rata bagi penghantaran kad ucapan sempena hari perayaan ke semua destinasi seluruh negara bermula, semalam.

Pengarah Urusan Kumpulan Pos Malaysia, Datuk Syed Faisal Albar berkata, semua penghantaran kad tanpa mengira saiz yang berat tidak melebihi 50 gram akan dikenakan bayaran 50 sen dan tawaran itu sah sehingga 31 Januari.

Antara kata-kata pengarah utusan Pejabat Pos Malaysia lagi :

"Walaupun di zaman teknologi yang menyediakan pelbagai kemudahan komunikasi elektronik, namun masih ramai yang menghargai sentuhan peribadi dengan menghantar kad ucapan.

dan

"Promosi ini juga termasuk pada hari perayaan utama di Malaysia iaitu Hari Raya Aidilfitri, Deepavali, Krismas dan Tahun Baru Cina," katanya dalam satu kenyataan


Rasanya ini adalah pengaruh laman sosial kini dan masyarakat sekarang yang lebih celik IT. Berbanding dulu, kita takde pilihan, mahu tak mahu walaupun sedikit payah, kita takde jalan lain untuk lebih mengeratkan silaturahim dengan yang lain. Memandangkan kini facebook dan lain-lain dah ada, ianya menjadi pilihan kebanyakan pengguna nya mungkin atas faktor seperti busy dengan ibadah puasa siang malam, kerjaya, rumah tangga, persiapan raya dan lain nya.

Selamat menjalankan ibadah puasa dengan penuh tawaduq happy.
Ranking: 5

{ 0 comment... read them below or add one }

Post a Comment