Contest Seo Aku Anak Malaysia Merdeka

on 10 Sept 2011

Contest seo aku anak malaysia merdeka ni memenatkan dan sedikit membantutkan tugasan aku sebagai seorang blogger untuk update artikel yang begitu banyak tertunggak di jadual benak fikiran untuk di publish. Mau tak penat jika aku kena manage blog aku yang baru tukar domain lepas join contest tu, sekali gus tolong manage blog bini aku cari-nur.blogspot.com ni.

Blog bini aku dah ganti posisi SERP aku di google.com.my. Tapi lebih agak kecewa dengan tindakan google dan kesilapan aku yang tidak reti bertangguh nak tukar domain. Dah tau join contest seo pergi tukar domain, hambik kau bila google update SERP dengan ganti domain lama shahurl.blogspot.com ke forblogger.net, terus hilang dari first page semalam.

Semasa google masih guna domain lama di SERP


Semalam aku try check google, aik pelik hilang mana dah entri aku. Rupanya pergi page 3, aku perasan domain lama shahurl.blogspot.com tu dah takde. Dia ganti dengan domain yang baru tukar kepada forblogger.net. Nasib lah aku pujuk-pujuk google suh pergi page 1 balik walaupun buka kat top dah. Terbaru petang tadi google terima rayuan aku bagi first page balik url newborn tu di top 7 seperti gambar di bawah :-


Memang salah kan tindakan aku tukar domain selepas dah publish banyak entri. Memang beri impak besar macam aku cerita kat artikel [akibat tukar domain] ni. Buat blog bini aku ni pun tidak mustahil dan bila-bila masa je akan di pintas, kena kekalkan konsisten la kan. Tapi serius aku tidak boleh mengharap sangat 2-2 blog ni ( suka-suka je big hug).

Moral dari entri contest seo aku anak malaysia merdeka ni


Sekiranya memang ada hati nak pakai domain sendiri, sebaiknya awal-awal lagi buat. Bukan spesifik bila join contest seo sahaja. Jika nak jangan ragu-ragu tukar domain awal-awal sebab tidak rugi pun kita pelihara domain kalo jenis yang boleh di jual bila usia dia dah matang. Itu sebenarnya natijah entri ni selain daripada aku merapu laughing.
Ranking: 5

{ 0 comment... read them below or add one }

Post a Comment