Top 10 Di Google

on 29 Sept 2011

Top 10 di google ke? Menjadi idaman setiap webmaster yang berjiwa seo agar setiap entry berapa di Top 10 Di SERP google !! sebelum berada di Top 1 dengan keyword yang di tanam untuk menjadi carian user.


Ramai blogger cuba menjangkau top 10 di engine carian google dengan pelbagai keyword. Sama ada untuk mendapat trafik, menjadikan hobi, suka-suka atau jadikan praktis SEO dan penulisan berkualiti. Dalam keyword yang senang dan kurang carian ianya memang simple, hanya tulis, seo onpage sket dah dapat top 10 di google dengan carian keyword yang di tanam.

Mudah atau senang itu semua di pengaruhi dengan teknik seo blogger itu juga selain dari kelebihan blog dari pelbagai sudut. Dalam seo onpage mungkin banyak di di dukung dengan senjata seo. Jika di Wordpress memang terkenal dengan kemudahan automatiknya menanam senjata seo (plug in) ke blog. Namun jika di blogspot apa yang perlu dan wajib adalah belajar teknikal coding untuk menjadi function sebagai senjata yang sama dengan wordpress.

Anyway aku suka meraba-raba kesamaran sesuatu keyword di Top 10 SERP google. Dari google encrypted google (Global), google malaysia hingga google indonesia. Buat masa ini, user malaysia banyak membuat carian dari google.com.my dan di ikuti encrypted.google.com. Demikian juga dari indonesia, dari google.co.id dan di ikuti encrypted.google.com.

Jika dibuat  perhitungan rapi, ternyata blog dari indonesia (kebanyakan blogspot & WP) banyak menduduki carta TOP 10 di google malaysia dengan keyword yang relevan dan sinonim dengan carian blogger itu sendiri juga. Malah banyak berada di top 1. Bagaimana dengan webmaster seo malaysia? agak kesamaran aku meraba di google.co.id dengan keyword-keyword ranking webmaster seo Malaysia kerana kurang dan hampir takde yang berada di TOP 10 engine carian mereka. Adakah set up yang salah atau kita yang susah menandingi juga menembusi ketangkasan blog mereka?

Natijah Top 10 Di Google

  1. Martabatkan engine carian Malaysia.
  2. Kurangkan bercakap huhahuha sana sini. Tingkatkan prestasi.
  3. Persaingan itu sihat dan satu pelajaran juga silaturahim.
Lama gila tak update blog alih-alih keluar tajuk top 10 di serp google. Nama pun budak baru belajar seo kan .
Ranking: 5

{ 0 comment... read them below or add one }

Post a Comment