Backlink Comment - Dofollow High PR

on 13 Nov 2011

Backlink comment dofollow high PR ok? aku cuba beri tutorial cara dapat backlink dari comment blog atau forum dofollow yang high PR. Ianya mudah dan sangat efectif dalam SEO blog tertentu

Mungkin sebelum ini ada di antara kita yang memerlukan pagerank (PR) atau posisi SERP baik dengan bantuan backlink. Adakah teknik seo untuk backlink kita guna pakai itu berkesan? di sini aku berikan cara paling membantu kita mendapat backlink yang memberi value tinggi dalam potensi SEO blog. Ikuti step mudah di bawah satu persatu.

Add On dan Browser

Sebelum mulakan tutorial cara  dapat backlink comment dofollow high PR ini, hendaklah menggunakan browser modzilla firefox dan add on SEO yang di sediakan oleh firefox. Sekiranya sudah download modzlilla firefox, sila download add on  SEO dari link [Cara check blog dofollow] ini untuk download dan introduction. Selesai dah memiliki browser firefox dan install add on yang aku suggest tu (pastikan bar telah pun ada dibawah) bermakna korang ada satu tool SEO. So ikuti tutorial ini.

Aktifkan fungsi detect nofollow link

Cara aktifkan link nofollow right klik button kemudian tick pada 'hightlight nofollow link' seperti di bawah :-

Backlink Comment - Dofollow High PR

Selesai bermakna kini korang sudah boleh mulakan operasi mendapatkan backlink dofollow dari site blog atau forum yang high pr untuk lebih value dalam SEO. Dengan adanya tool ini korang akan boleh imbas mana juga site yang di kunjungi dengan sekilas pandang. Adakah link pada comment dofollow? adakah PR site itu tinggi? semua di sediakan pada bar itu. Link yang ada highlight berwarna merah jambu adalah nofollow, manakala link yang tiada highlight adalah dofollow.

Cara dapat backlink dari comment yang dofollow dan high PR

Disini aku berikan tutorial secara video, dan sedikit pengenalan yang kita kena fahami berkaitan backlink, comment, dan high PR.
  • Pagerank adalah indikator kepetingan sesebuah laman (single post atau homepage).
  • Pagerank Homepage dan single post tidak sama. Selalunya pagerank homepage lebih tinggi.
  • Walaupun pagerank homepage blog itu tinggi, adakah boleh komen untuk tinggalkan backlink di hompage? tidak !! melainkan ada link kita pada sidebar.
  • Namun pada single post (entri), kita boleh tinggalkan komen, so cari entri yang ber-PR tinggi dan sebaiknya dofollow.
Sekarang lihat video tutorial cara dapatkan backlink dari comment entri blog yang dofollow dan High PR. Sila fokus pada bar di bawah juga untuk melihat indikator PR yang di berikan google pada satu-satu entri. Disarankan juga full screen untuk paparan lebih jelas memandangkan aku guna teropong je rakam.

Ulasan tentang backlink comment yang dofollow dan high PR


  • Entri yang baik akan di berikan PR yang baik oleh google. Baik yang di maksudkan adalah relevan dan beberapa unsur relatednya content yang ada di sesebuah artikel.
  • Entri yang baru sahaja publish akan mendatang kan backlink yang baik? ya sekiranya ianya baik pada robot crawler, ianya akan mendapat pagerank yang baik bila google update pagerank.
  • Kenapa backlink dofollow? sebab dofollow memberikan weight yang lebih kepada link tersebut. Nofollow pun membantu, boleh baca artikel [fungsi backlink nofollow dalam index SEO] ini.
Sekian dulu tutorial sederhana aku cara dapat backlink comment yang dofollow dan high PR untuk tujuan korang yang sememangnya terbaik. Entri ini sebenarnya khas untuk mereka yang komited untuk dan ada kepentingan untuk backlink blog masing-masing.
Ranking: 5

{ 5 comment... read them below or add one }

mwber said...

bagaimanakah cara supaya blog ku berada di urutan pertama google dengan keyword tertentu,,, aku sudah submite dan comment kemana-mana tapi belum menampakkan hasil


15 November 2011 at 22:04
Shah Blogger Profile Test said...

comment ngak berapa memberi wieght dan impak yg cepat sob./ sob bookmark leih bagus. seperti di ping.busuk.org dan infogue.com .. baanyyakan list social boork dofollow sobat. siapa lebih banyak backlink dia lebih dia tas sob.. all the best


28 January 2012 at 03:23
Get Natural Health said...

bagus kalau ada list blog dofollownya,,


11 February 2012 at 12:16
Sepeda Motor Injeksi Irit Harga Terbaik Cuma Honda said...

iyalah abang shahrul,, bagus kalau nak buatkan list blog dofollownya


11 February 2012 at 12:17
Kamikongsi said...

Rasanya aku dah pernah baca artikel n dah tengok video ni. cuma aku still tak faham cara nak komen yang bagus untuk SEO.


14 February 2012 at 23:04

Post a Comment