Heading Tags SEO

on 20 Nov 2011

Heading Tags SEO
Heading tags SEO terus? Setelah agak lama juga aku menyepi di blog ini terus cerita pasal heading tags SEO (hahaha). Anyway ada urusan yang perlu di selesaikan untuk menunaikan janji pada blogger lain dari perbincangan di google plus 1, di mana aku banyak berjanji akan share file template yang aku guna sekrang ini pada rakan-rakan termasuk sahabat blogger dari indonesia.

Diakui agak memenatkan nak men-design satu themes seperti yang kita gambarkan dalam imaginisasi untuk di jadikan realiti. Selain dari rupa dan loading aku lebih mementingan function sesebuah template dari segi meta tag, syntax, atribute, format heading tags dan berbagai lagi untuk SEO atau lebih optimize di search engine dan untuk tidak merosakkan mood reader. Syukur akhirnya file template telah pun di share pada link [template thesis for blogspot] ini.

So mari kita tonton sedikit sedutan video aku tentang huraian fungsi dan bagaimana harus kita setting heading tag pada blog untuk tujuan SEO. Semoga enjoy dengan video heading tags untuk SEO ini.

Video Huraian Heading Tags SEO

Video di petik dari sumber [heading tag untuk seo] ini.


Diskripsi ringkas heading tags

1. Heading tags di letakan pada pangkal atau tajuk satu-satu section (eg : Title blog, title artikel, head comments form, tajuk widget di sidebar dan lainnya).

2. Heading tags bukan seperti seperti bold, italic, yang boleh di letakkan pada satu-satu keyword yang ada pada description, tapi pada tajuk.

3. Heading tags yang berterabur pun masih boleh di index di search engine, tapi jika tengok video ni harap ada terjawab persoalan kelebihan memanfaatkan heading tags dengan betul.

4. H1 tag adalah yang terpenting di ikuti oleh H2 dan seterusnya hingga ke H6.

5. Sebaiknya pada satu url (homepage atau single post), lebih bagus jika hanya mempunyai 1 h1 tags sahaja (Letakkan juga keyword target di bawah heading H1 Tags).

6. Heading tags meng-kategorikan object dan content-content yang terdapat di satu site mengikut kepentingan di mata robot crawler.

Selebihnya tentang heading tags SEO sila ajukan ters melalui komen insyallah akan di jawab. Sekian dulu sedikit perkongsian pemahaman tentang heading tags untuk SEO dari video tidak seberapa ini.
Ranking: 5

{ 2 comment... read them below or add one }

mwber said...

sobat bagi tutor cara ngblog di blogspot pakai ponsel dong,,,

aku dah daftar blogspot, waktu aku rubah tampilannya ke tampilan baru jadi berantakan, ada peringatan peramban tidak di dukung, begitu kira2


21 November 2011 at 22:20
agus said...

Aku user wordpress tapi gak ada salahnya belajar blogspot juga. Salam kenal dari indonesia


23 December 2011 at 20:05

Post a Comment