List EDU Backlink | List GOV Backlink

on 5 Nov 2011

List EDU backlink dan llist  GOV backlink by forblogger!! Ini kira hadiah untuk rakan-rakan pembaca di sini yang inginkan list bagi site edu dan gov untuk link building dan dapatkan backlink yang berkualiti. Bagi yang hendak bermain SEO kena lah mempunyai backlink yang bervariasi dan dari site yang bagus, so mungkin ini boleh membantu.

List EDU dan GOV Backlink Free

List EDU Backlink | List GOV Backlink


Ini ada 20 site EDU dan GOV yang terdiri daripada forum dan blog untuk dapatkan backlink free melalui comment blog, profile forum dan signature forum. Ianya bercampur dofollow dan nofollow juga high PR.


  1. Free Backlink
  2. Scrath Forums
  3. EdGCM Forums
  4. wu:: forums - Index
  5. Forums | OpenMx - Advanced Structural Equation Modeling
  6. The Azure Heights Forum
  7. Thinks Things Through Project
  8. Finlit Forum
  9. Physics Society Forum
  10. X Forum Index
  11. Anroid Developer Singapore Forums
  12. XVCL Support :: Index
  13. Biochem
  14. ¼w©úÀ³¥~°Q½×°Ï
  15. Public Forum . Community Home
  16. Exchange @ 中研院近代史研究所
  17. Discussion Forum
  18. Go Big Read


100 Free Backlink EDU dan GOV Site High PR Dofollow

100 itu cuma anggaran sahaja namun ianya betul aku bagi free untuk buat backlink dari site EDU dan GOV yang high PR dan dofollow (ada juga nofollow). Walaupun ada yang nofollow masih tetap memberi benefit yang baik dalam SEO. So aku telah pun upload list free backlink EDU dan GOV ini di di 4shared sebab malas nak salin di blog ini memandangkan banyak sangat. So sila download dari link [EDU GOV BACKLINK.txt - 4shared] ini.

Tips penting dan cara buat backlink dari EDU dan GOV Site


  • Dari Blog Edu atau Gov, letakkan link blog di sebalik nama yang boleh di isi pada form. Elakkan masukkan link pada ruangan komen. Ianya boleh di anggap spam dan di delete atau tidak di appreoved nanti.
  • Dari forum Edu dan Gov, elakkan masukkan link ke blog sendiri melalui ruangan reply atau thread. Guna link yang boleh di buat melalui signature dan link dari profile website. Jika buat juga, komen atau thread itu akan di delete dan di anggap spam. Korang boleh di banned terus.
  • Jadi lah seorang user yang menyumbangkan komen dan memulakan thread yang relevan dan menarik. Jangan di banned nanti sia-sia. Sekiranya komen dan thread yang di mulakan itu bagus, adalah mustahil kita akan di banned sebab auhtor site tersebut bukannya bodoh bukan? so jangan berikan sesuatu yang bodoh-bodoh (contoh : nice post, great post, thanks for info, i like it).
  • Memandangkan list edu dan gov site untuk backlink di atas adalah international, boleh gunakan google translator yeah bagi yang kurang mahir dalam bahasa english dan bahasa lainnya.

Semoga membantu, jika suka berikan signal dengan klik button plus 1. Lain hari boleh share lain lagi. Sekian dulu sedikit habuan list Edu dan Gov site untuk link building dan backlink blog korang.
Ranking: 5

{ 3 comment... read them below or add one }

levelsatu said...

emm..bagus nih. mana dapat list edu nih??


6 November 2011 at 18:56
shah Blogger said...

Alamak bro. jap eh tgh edit template ni. Comment yg btl pon belum masukkan lagi hehe


6 November 2011 at 19:03
kembud said...

makasih mas bro.. informasinya...


25 March 2012 at 21:59

Post a Comment