Pagerank Blog Naik PR0 - PR4

on 8 Nov 2011


Pagerank blog naik plak. Dari PR0 ke PR4 dengan usia domain aku belum genap 3 bulan, syukur sangat dengan rezeki dan kebetulan ini. Harapan dengan pagerank blog yang naik ini lebih senang lah mengganjakkan entri aku di SERP nanti. Selain itu rakan blogger aku yang tukar link dan komen blog ni sedikit sebanyak mendapat benefit sampingan sambil bersilaturahim sesama blogger.

Apa pun target skala pertama aku dah tercapai, dan aku kena terus konsisten dalam susun atur on page juga off page blog aku. Sebab pagerank bukanlah sesuatu yang berkekalan dan boleh jadi update akan datang ianya jatuh, kekal atau pun naik. Tahniah juga buat rakan blogger lainnya, manakala yang kekal dan menurun sama-sama lah kita cari puncanya.

Banyak backlink pagerank blog aku naik?

Pagerank Blog Naik
Pagerank blog aku naik bukan sebab banyak backlink kot, sebab aku tak pernah lagi buat segmen atau contest. Malahan link yang ada di site-site dan blog luar bukannya banyak berbanding yang lain. Ntah lah algoritma google ni. Cuma yang pastinya blog aku tukar template macam mana pun aku akan jaga ketepatan tag dan atribut yang penting dalam On Page blog ini. Macam link dofollow, hampir keseluruhan blog ini dofollow.

Pagerank entri pun naik

Bagus juga sebab beberapa entri yang peting di blog aku pun turut merasakan tempias pagerank google yang mana sebelum ini PR0 ada yang ke PR3, PR2, PR1 dan masih kekal di PR0 pun ada. Ini antara senarai entri mengikut PR :-

Pagerank blog aku yang lain

Pagerank blog lain ada yang jatuh sebab langsung tak sentuh dan yang melucukan pun ada. Dimana beberapa minggu lepas aku ada buat blog untuk demo template yang aku buat. Boleh pula blog demo tu dari PR0 naik ke PR2 walaupun tak buat apa-apa. Link blog tu [Template Mesra Seo] ni.

Pagerank blog rakan-rakan

Tahniah buat rakan yang berjaya menaikkan pagerank, mungkin untuk tujuan tertentu dan memerlukan SEO. Buat yang jatuh dan kekal takpe semua itu biasa dan boleh dapat dengan sendirinya kalo kita blogging dengan berhemah. Buat yang tidak kisah, bagus juga sebab mungkin hala tuju untuk suka-suka dan boleh dapat visitor dari facebook. Antara rakan yang rapat pagerank naik :-

Apa fungsi pagerank?

Apa fungsi pagerank? Ada perasan di facebook soalan ini. Untuk fungsinya klik je link [fungsi pagerank] ini. Jika secara ringkasnya, kita dapat pagerank bermakna kita lebih mudah mendapat kepercayaan di posisi search engine nanti. Namun Pagerank 0 sekali pun masih boleh bersaing dengan pagerank tinggi. Tapi memerlukan usaha yang agak berganda. So takde hal sangat.

Anyway sekian dulu cerita pasal pagerank blog PR naik apa semua tu. Aku doakan sesiapa yang mengkehendaki pagerank nanti untuk tujuan tertentu semoga tercapai.
Ranking: 5

{ 2 comment... read them below or add one }

Hanif said...

Fuhh!!! dari PR0 --ke PR4...
Hebat..kena banyak selongkar blog ni cari ilmu..hehehehe
Salam kenal


20 February 2012 at 12:29
Unknown said...

Terbaiklah Bro..Tahniah!..Betul kata hanif,..kene selongkar..!


20 July 2012 at 16:27

Post a Comment