The Best Blog In Malaysia - Award

on 23 Jan 2012

The best blog In Malaysia award? Ya 2012 ini ada satu award untuk para blogger akan di langsungkan yang akan mencari the best blog ini Malaysia.

The Best Blog In Malaysia - Award
Buat julung kalinya lah aku menyertai competition sebegini  untuk blog forblogger ini sekadar untuk mengetahui takuk blog ini dalam kategori tertentu.

Namun demikian, forblogger tidaklah menyenaraikan diri dalam kategori best of the best blog. Kerana itu hak user dan reader yang menentukan. So mengikut niche dan kategori yang paling hampir di pilih adalah the best innovative blog. Ini memandangkan aku rasa blog ini dalam niche yang tersendiri di Malaysia iaitu berpegang kepada niche berkaitan SEO, Buzz, Blogger dan perbincangan google sebagai wadah pembaca di sini (khususnya blogger).

Pada minggu kedua blog ini di create, aku masih memikirkan apakah niche yang aku nak pegang. Akhirnya niche ini menjadi keputusan, dan masa itu teruslah aku membeli domain forblogger.net hingga kini. Selepas memegang domain ini, baru lah aku berpegang pada niche yang satu tanpa campur-campur hingga kini telah 4 bulan tanpa aku sedari.

Sekiranya para reader dan rakan blogger aku di sini merasakan blog ini antara ber-innovative di Malaysia, mohonlah memberikan 1 voted. Namun jika masih kurang innovative berbanding blog yang tersenarai dalam kategori itu, maka sejujurnya itu hak korang (im rock n sporting hehe). So mari aku ceritakan vision dan sedikit pengalaman blog ini sebelum berikan cara vote the best blog in Malaysia ini.

Misi dan Visi

Forblogger mempunyai misi sendiri tiap kali aku bangun dari tidur (haha). Berpandangan secara jauh, aku cuba membangunkan blog ini tanpa memilih jalan mudah dan jalan pintas yang hakikatnya bersimpang siur, untuk sajian rakan blogger yang memerlukan perform dalam SEO untuk tujuan mereka tertentu. Dengan menyajikan content yang memberi input dalam ilmiah blogging, teknik SEO, Buzz dan blogger secara percuma 100% tanpa menjual sebagai ebook. Malah video tutorial ada di sediakan sebagai kemudahan dan kefahaman.

Pencapaian

Sebelum memberikan tunjuk ajar, secara zahirnya tercetus di benak aku bahawa aku kena memberikan contoh yang baik kepada para reader untuk membaca input yang cuba aku sampaikan. Oleh itu,  ada dalam satu minggu tu aku menyertai 2 contest SEO dengan 3 buah blog ber PR0. Syukur alhamdulillah ketiga-tiga blog tersebut menang contest-contest tersebut di tempat tersendiri.

Keyword "Aku Anak Malaysia Merdeka"

1. Aku Anak Malaysia Merdeka - via carinur masa PR0 
2. Aku Anak Malaysia Merdeka - via forblogger masa PR0 dan pertengahan contest aku tukar domain.

Keyword "Ceritamamat"

Ceritamamat - Selepas itu tak lama kemudian ada lagi contest SEO, sempatlah aku join layan hobi. Tak sangka menang lagi no.1 walaupun PR0. Walaupun tiada dapat hadiah yang di janjikan mamat - nak review blog, tapi aku tetap cool sebab aku cuba jadi sahabat yang baik dan blogger cool dan reliks je (haha). Lagipun aku cuma layan hobi.

Pagerank Blog Naik

Selepas dua bulan lebih membeli domain ini dengan PR0 asalanya. Pagerank blog ini di berikan kepercayaan oleh pihak google untuk mendapat PR4. Malah lebih menggembirakan selain reader-reader disini mendapat tempias locatan PR, agak mengejutkan blog demo tempalte aku pun beroleh PR2 selepas 2 minggu create blog itu. Untuk kisah ini boleh klik di link [Pagerank Blog Naik PR0 - PR4] ini.

Alexa

Alexa rank seriuosly aku tidak pernah endahkan. Namun secara tidak langsung bulan lepas telah di rank 200+, dan jatuh ke tangga sekarang atas kesibukan aku men-design thesis for blogspot - template seo friendly untuk para blogger.

Rakan dan reader di sini

Semoga rakan reader di sini enjoy dengan content dan input yang aku cuba sampaikan. Bukan hendak mengejar apa-apa rank atau sebagainya, namun misi sebenar aku untuk berkongsi dan membantu rakan blogger lain agar berdiri sama tinggi dan gah bersama blogger lain yang lebih berpengetahuan. Kita saling memerlukan sama lain sebab no body prefect. Syukur impaknya kini aku boleh lihat dengan ketara dari sudut prestasi reader sekalian di SERP. Enjoy and dont hard !

Misi The Best Blog In Malaysia

Untuk memberikan aku semangat untuk blogging? Tidak sebab aku sentiasa suntikkan semangat pada diri sendiri walau di mana pun tahap aku berada agar dapat sentiasa bersama rakan-rakan blogger semua. Namun hakikat sebenarnya, aku teringin sangat untuk turut serta sama turun padang di event-event blogger Malaysia begini memandangkan aku tak pernah sama sekali menyertai. Sekiranya jalan yang lurus aku pilih ini membuktikan blog aku berinnovative VOTE me (haha).

Vote The Best Blog In Malaysia (category innovative)

  1. Klik Social Media Awards 2012 - Sign Up (lalu close)
  2. Log in email yang di daftarkan, dan klik pengaktifan.
  3. Klik link category social media awards 2012 - innovative ini.
  4. Klik button vote pada bahagian forblogger.net dalam senarai 1 kali.
Terima kasih kawan-kawan. Blog korang pun boleh lah try for fun dalam award the best blog in Malaysia ini.
Ranking: 5

{ 0 comment... read them below or add one }

Post a Comment