FB Comment Box For Blogger

on 18 Jan 2012

Fb comment box for blogger yang super easy step dan sangat senang ni ada permintaan member yang tulis kat fan page FB for blogger tadi. Dia tanya macam mana nak pasang FB comment dalam blog blogspot.

Kebanayakan tutorial yang boleh di jumpai step agak memeningkan dengan perlu log in fb, kena tukar ID app, ID facebook bagai. So try yang ini.

FB Comment Box For Blogger

Tanpa buang masa dengan berleter baik aku teruskan tutorial fb comment box  for blogger version mudah dan easy step.

Code FB Comment Box (Step 1)

Di bawah ada code FB Comment ini. Just copy untuk di letakkan ke dalam blog !!
<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;item&quot;'>
<script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1'/>
<div><fb:comments expr:href='data:post.url' expr:title='data:post.title' expr:xid='data:post.id' num_posts='1' width='600'/></div>
<div style='background-color: #f2f2f2;border: solid 1px #cccccc; font-size:10px; padding:3px;width:100%;'/>
</b:if>

Letak FB Comment Bawah Post Entry (Step 2)

Letak code di atas di lokasi yang inginkan fb comment box tu muncul dalam blog. Sama ada di bawah post atau di atas comment default blogger. Caranya mudah je, cari code <data:post.body/> dan letakkan di bawahnya (jika ada 2 <data:post.body/> letakkan pada yang kedua sahaja agar tidak muncul di homepage blog).

Sesudah itu, preview template. Jika tiada sebarang kecacatan dan eror maka save lah template untuk lihat hasilnya. Mudah dan senang bukan tutorial FB comment box for blogger ni?
Ranking: 5

{ 1 comment... read them below or add one }

Unknown said...

Salam Tuan Admin. Saya dah cuba, tapi tak menjadi, empty....Tlg hubungi saya utk beri bantuan. Email saya : ismaila52@gmail.com atau blog post comment di blog saya : ibm-akusayangumno.blogspot.com. Terima Kasih. ~ IBM


4 June 2012 at 21:54

Post a Comment