Template Google Snippet Set Up

on 17 Jan 2012

Template google snippet set up sudah terlaksana. Antaranya set up google snippet, image profile, breadcrumbs, video image hingga star rating yang mana boleh di snippet (di lihat) di search engine. Mungkin ramai lagi tidak tahu apa itu google snippet.

Template Google Snippet Set Up
Google snippet : klik untuk besarkan


Ianya gaya penampilan SEO masa kini. Di mana memberi value yang lebih di search engine memandangkan tampilannya melihatkan sesuatu yang lebih relevan dalam carian. namun begitu, ianya memerlukan set up template yang begitu SEO friendly, di mana template harus boleh di baca dengan tepat oleh robot crawler dan seterusnya melayakkan google snippet image-image dan star rating tersebut di search engine.

Pada entri aku yang latest bertajuk Thesis For Blogspot — Template SEO Friendly Blogger ini, di situ telah di nyatakan features template yang aku set up untuk SEO dan secara khususnya memfokuskan search engine google. So hari ini suka cita di maklumkan bahawa template tersebut telah pun di upgrade. Di bawah adalah huraian yang aku maksudkan tentang template google snippet set up.

Google Snippet Image di Search Engine

Google snippet object / image di search engine dengan kriteria tertentu. Di sini aku berikan beberapa contoh entri aku dan rakan pengguna lain template ini. Ikuti step mudah di bawah :-

1. Klik google.com.my ini, dan search keyword di bawah :

  • Titanic full movie online
  • Video klip terbaru yuna
  • Rekod tanpa kalah MU

Star Rating Snippet dan Profile Thumbnail di Search Engine

Star rating ini aku baru set up selepas berhempas pulas juga mengkaji  (naik pening #lolz). Manakala untuk profile thumnial tu boleh dapatkan step di link turorial google snippet ini.

Google Snippet Star Rating And Profile Thumnail

Bagi pengguna blogspot yang ingin mendapatkan semua features siap sedia boleh lah upload di link Thesis For Blogspot — Template SEO Friendly Blogger ini (new features update hari ini).

Demo bagaimana features SEO  template ini di baca google, klik link di bawah :
Dan boleh juga try search keyword "D.I.Y Themes By Belajar SEO di google.com.my untuk melihat hasilnya.


    Notes :

    Telah banyak kajian SEO on page aku telah lakukan dengan try eror yang agak banyak (hahaha), memandangkan ianya sesuatu yang baru dan boleh katakan rumit. Anyway sekiranya berminat mendapatkan dan menggunakan features on page ini (dan banyak lagi features SEO friendly dari template ini). Boleh dapatkan dari link  di bawah (inspirasi dari Thesis wordpress, upgrade features SEO pada section-section tertentu on blogger by forblogger.net :-

    Ranking: 5

    { 2 comment... read them below or add one }

    Mohd Isa said...

    Terbaiklah bro, siyes blog aku rasanya takda snippet yg baik lg...nak kena study skit...


    18 January 2012 at 10:31
    shahblogger said...

    dah ada dah kan> all the best bro


    28 January 2012 at 03:03

    Post a Comment